dijous, 13 d’octubre del 2016

CARA DE CUL





CARA DE CUL


(construeix els participis)
He __________(perdre) la sort en un minut,
el sol el nord i el sud,
el temps que no he _____________(tenir)
el temps que no he _____________(viure).

Però no he __________(perdre)  les ganes de viure,
ni les ganes de veure’t,
amb ganes de més, he __________(perdre) t però he __________(guanyar).

(escolta i omple)
He perdut l’amor d’alguna ____________,
la _________ de tenir _________, un despertador mut,
el colom de la pau quan he estat dins el pou.

He guanyat tot el que porto amb mi,
els dies que he viscut i els amics de veritat.
He guanyat tot el que no he perdut,
he guanyat perdent el que he perdut.

(accentua)
I tu em fas anar de cul i no t’ho ha dit ningu.
I jo vaig fent tot el que puc,
pero tinc cara de cul
i no m’ho ha dit ningu.
Jo nomes penso en mi,

pero nomes penso en tu.

(escolta i omple)
M’_________________ al __________ d’un cingle immens
que tot m’ho dóna i tot __________________________
i em quedo amb tot, i _______________________________

(omple amb una o dues grafies els buits)
He perdut un tro__ del meu orgu__,
i m’__ he de___at la pell per anar __ndavant,
destí poru___ no et vi___
perquè els dies se'n van.

(escolta i gaudeix!)
Però no he perdut el riu del meu poble,
ni les ganes que em sobren,
he perdut aprenent i aprenent m’he fet gran.

He guanyat tot el que m’he estimat,
la sort d’anar vivint, tot el que sento a dins.
He guanyat tot el que no he perdut,
he guanyat perdent el que he perdut.

I tu em fas anar de cul i no t’ho ha dit ningú.
I jo vaig fent tot el que puc,
vaig amb cara de cul
i no m’ho ha dit ningú.
Jo només penso en mi,
però només penso en tu.

Comentari de la cançó: (Per entregar)
1.      Per què diu “amb ganes de més, he perdut però he guanyat”?
2.      Explica breument què volen dir aquestes expressions i fes-ne una frase al teu gust.
“La por de tenir por”, “Un despertador mut”, “he guanyat perdent el que he perdut.””he perdut aprenent i aprenent m’he fet gran”.
3.      Imagina’t que ets una persona molt velleta, molt gran i que estàs contenta d’haver viscut. Tens una mica de nostàlgia del passat, però tot i els mals moments, n’estàs satisfeta. Vols escriure una carta als teus néts i nétes enviant-los aquest missatge. Reescriu aquesta estrofa en forma de carta, com si fossis una persona gran. 100 paraules, tres paràgrafs.
He guanyat tot el que m’he estimat, la sort d’anar vivint, tot el que sento a dins.
He guanyat tot el que no he perdut, he guanyat perdent el que he perdut.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada